انگور

براي رفع “بيخوابي”، انگور بخوريد

خبرگزاري آريا- مصرف برخي ميوه‌جات مانند سيب، انگور و گيلاس به داشتن خوابي آرام در افراد کمک مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري آريا،دکتر مسعود کيمياگر متخصص تغذيه اظهار داشت: مصرف يکسري از مواد غذايي مانند کافئين، موادي که محرک بوده و به عنوان افزودني به فست‌فودهايي مانند سوسيس و کالباس اضافه مي‌شوند و موادي مانند فلفل که روي اعصاب تاثير مي‌گذارند، سبب بي‌خوابي در افراد مي‌شوند.
وي با اشاره به اينکه ميزان تاثير اين مواد در افراد مختلف متفاوت است، گفت: تا حد امکان بايد از مصرف چنين موادي قبل ازخواب خودداري کرد و ميزان تاثير آنها بسته به شرايط بدني افراد متفاوت خواهد بود.
وي همچنين در خصوص مصرف موادي که سبب ايجاد يک خواب آرام در افراد مي‌شوند، بيان داشت: مصرف کاهو و همچنين ريحان مي‌تواند به داشتن يک خواب آرام در افراد کمک کند.
اين متخصص تغذيه به مصرف لبنيات مانند شير، دوغ و ماست تاکيد کرد و اذعان داشت: لبنيات به دليل ترشح سرتونين در بدن سبب ايجاد يک خواب آرام در فرد مي‌شود.

 

به بالای صفحه بردن