بریانکده؛ انتخاب طلایی آماتورهای کسب و کار

بریانکده؛ انتخاب طلایی آماتورهای کسب و کار

بریانکده؛ انتخاب طلایی آماتورهای کسب و کار:با فودکلینیک همراه باشید تا نکات کلیدی را راه اندازی کسب و کار پرسود بریانکده را فرا بگیرید.

مهدی ناظری/ فود کلینیک

اگر مصمم به راه اندازی کسب و کار غذایی هستید و در انتخاب شاخه فعالیت مورد نظرتان مردد هستید با فودکلینیک همراه باشید تا چند دلیل و نکته کلیدی را برای راه اندازی کسب و کار پرسود مرغ بریان یا بریانکده برایتان فهرست کند. چنانچه مایل به دریافت اطلاعات دقیق تر و جزییات بیشتری هستید با بخش مشاوره ما در تماس باشید تا از زیر و بم های این شغل به ظاهر آسان و سودآور آگاه شوید.

معمولا برای کسی که کسب و کار جدیدی را آغاز می کند، پایین بودن هزینه راه اندازی در کنار ریسک کم سرمایه گذاری، دغدغه اول و آخر است که شغل بریانکده یا مرغ بریانی در صورتی که اصولی و با دید باز راه اندازی شود از این ویژگی ها برخوردار است. با ما باشید تا به بررسی هزینه های راه اندازی یک بریانده بپردازیم:

نیاز به کمترین فضای ممکن

حداقل فضای مناسب برای شروع کار جهت تاسیس یک بریانکده 12 مترمربع می باشد که در این فضا یک سینک شستشو، یخچال ویترینی، میز سفارش گیری و تجهیزات و ظروف جای می گیرند. اکثر قریب به اتفاق بریانکده ها به دلیل صرفه جویی در فضای کار و بخصوص تهویه ارزان و بهتر، فر جوجه گردان را در بیرون مغازه و یا دم در مغازه تعبیه می کنندکه بهتر است در هنگام انتخاب مکان بریانکده، این مورد امکان سنجی شود.

انتخاب محل بریانکده

بدیهی است که انتخاب هر کسب و کاری در حوزه غذا در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ، برگ برنده مهمی محسوب می شود اما در قیاس با انواع کسب و کارهای این حوزه نظیر فست فود، ساندویچی، مرغ سوخاری، رستوران، کافی شاپ و … بریانکده میتواند در مکان های کم ترددتر اما مسکونی تر هم سودآوری مناسبی داشته باشد. به شرط آنکه تبلیغات و اطلاع رسانی مناسبی در خصوص آن انجام شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. به عنوان مثال با اجاره یک مغازه داخل یک پاساژ در یک شهرک مسکونی می توان کار را شروع کرد و با رفع نیاز ساکنان تنها آن محل کسب و کار را رونق بخشید.

تجهیزات نسبتا ارزان

مهمترین نیاز یک بریانکده، دستگاه جوجه گردان است که هزینه آن به تناسب کیفیت، کارآیی و ظرفیت بین 6 تا 30 میلیون تومان (قیمت آبان 1401} در نوسان است. در زیر به بررسی و قیمت چند دستگاه جوجه گردان خواهیم پرداخت:

دستگاه فر مرغ بریان 2 سیخ، 6میلیون و 100هزار تومان

این دستگاه بیشتر دارای مصارف خانگی و یا فست فودهای کوچک می باشد دستگاه مرغ بریان دو سیخ دارای موتور گیربکسی با نور هالوژن که جداره بیرونی تماما باورق استیل خشدار پوشانده شده و دارای بدنه دو جداره می باشد که جهت بریان کردن مرغ و جوجه در فست فود یا منزل مورد استفاده می باشد. این دستگاه دارای ظرفیت پخت چهار مرغ بزرگ و یا شش مرغ بریانی کوچک را دارد و قابل استفاده با گاز شهری و گاز مایع کپسول می باشد.

دستگاه فر جوجه گردان 6 سیخ؛ 11میلیون تومان

دستگاه جوجه گردان دارای شش سیخ که با برق و موتور گیربکسی میچرخند و با سه شعله گازی پخته می شوند در هر سیخ پنج مرغ را می توان پخت که بدنه دستگاه مرغ بریان تماما استیل بوده و در بالای جوجه گردان نور هالوژن می باشد. ظرفیت هر سیخ چهار عدد مرغ بزرگ و یا تا شش عدد مرغ ریز و متوسط است.

دستگاه جوجه گردان چیکن ذغالی هشت سیخ؛ 29 میلون تومان

 

دستگاه فر مرغ بریان ذغالی مناسب برای پخت مرغ و ماهی و گوشت بره با ذغال یا گاز می باشد با ظرفیت هشت سیخ که سیخ ها به صورت پله پله قرار می گیرند و بدنه استیل دارای هود و شیشه هست. این دستگاه مناسب کسب و کارهایی است که فضای بیشتری دارند و در عین حال با توجه به نوع پخت زغالی مشتری پسندتر هستند. لازم به ذکر است برای کسب و کارهای نوپا که هنوز بازار خود را پیدا نکرده اند فرهای ایستاده به دلیل اشغال کردن فضای کمتر، ویترین مناسب و تهویه ارزان مقرون به صرفه تر هستند.

جهت اکسب اطلاعات دقیق تر با تیم مشاوره فود کلینیک در ارتباط باشید.

آماده سازی بی دردسر

قیمت مرغ به هر کیلو ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسید

کافی است تامین کننده مورد نطر خود را پیدا کنید. تعداد و وزن مرغهای مورد نیاز خود و حتی طریقه آماده سازی و شستشوی آنها را با وی مطرح کنید و به عبارت دیگر کل عملیات آماده سازی محصولتان را برون سپاری کنید و تنها مرینیت یا مزه دار کردن و سیخ زدن را به داخل مغازه موکول کنید. در نطر داشته باشید کیفیت و تازگی مرغ تاثیر مستقیمی بر کیفیت و طعم محصول نهایی شما دارد و به هیچ عنوان سعی نکنید از مرعهای یخی و کهنه و تاریخ گذشته جهت کاهش هزینه ها استفاده کنید.

مزه دار کردن، برگ برنده شماست

کافی است اراده کنی در هر شهر و منطقه ایی که زندگی می کنی، چندین فروشنده مرغ بریان می یابی. اما اولویت شما به عنوان مشتری برای انتخاب چیست؟

کیفیت و طعم مهمترین نکته است. امروزه بیش از 95 درصد مرغ بریانهای موجود در بازار بدون طعم سس خاصی عرضه می شوند و تنها به مزه دار کردن سطحی مرغها اکتفا می شود. در حالیکه با مزه دار کردن مناسب و تهیه سسهای متنوع و خواباندن محصول در آنها میتوان مرغ بریان را از یک محصول تک کاربرده تبدیل به غذایی کرد که بتوان حتی به عنوان یک غذای کامل و خورش مانند وسس دار با برنج و یا کنار غلات و سبزیجات دیگر استفاده نمود و این به طور دقیق به نوآوری و سلیقه و البته علاقه شما بر می گردد.

جهت آگاهی از انواع روشها و تجهیزات مرینیت و مزه دار کردن مرغ بریان حتما با مشاوران حرفه ای فود کلینیک در تماس باشید.

تبلیغات هدفمند به جای پخش کورکورانه ی تراکت

تبلیغات مهمترین بخش از مسیر رشد یک کسب و کار است و معمولا اولین فکری که غالب کسب و کارها برای شروع می کنند پخش تراکت و تبلیغ در معابر و مکانهای منتهی به آن است. اما در اینجا یک سوال کلیدی مطرح میکنیم که پاسخ به آن مسیر غلطی را که اکثر کسب و کارهای حوزه غذا در این زمینه پیش می گیرند را روشن می سازد:

شما شخصا چه درصدی از تراکتهای تبلیغاتی را که در معابر به دستتان می دهند و یا از درز در منزلتان به داخل می اندازند را استفاده می کنید؟

واقعیت این است که امروزه با افزایش روز افزون قیمت تمام کالاها و بخصوص کاغذ، چنین روش پخش تراکت و تبلیغی منسوخ شده و غیر اقتصادی است و توزیع تراکت باید به صورت هدفمند و محدود باشد. اما اصل ماجرا در یادگیری روشهای نوین بازاریابی و تبلیغات محیطی است که به راحتی میتوان به طور رایگان و یا با صرف هزینه ای اندک فراکرفت.

اینترنت و شبکه های اجتماعی

هر چند که فضای کنونی کشورمان برای فعالیت شبکه های اجتماعی و پلتفرمهای پرطرفدار محدود شده اما این فضا همچنان یکی از بازوهای مهم تبلیغات و اطلاع رسانی است. راه اندازی یک سایت اینترنتی به همراه فعالیت در شبکه های اجتماعی پرطرفدار داخلی نظیر آپارات، نی نی سایت و … در کنار یادگیری تولید محتوا در این فضاها ضروری است.

جهت مشاوره کسب و کار آنلاین حوزه غذا با تیم مشاورین فود کلینیک در ارتباط باشید

دکوراسیون و ویترین جذاب

همانطور که پیش تر گفته شد قرار دادن فر جوجه گردان در بیرون یا جلوی در مغازه علاوه بر تاثیر در تهویه مناسب و ارزان و صرفه جویی در فضای کار، تاثر بسیار زیادی در نشر بوی مطبوع محصول شما و ایجاد جاذبه بصری برای جلب مشتری دارد و در اتتخاب محل کار حنما این نکته را در نظر بگیرید. در عین حال می توانید با محدود کردن فضای ورود مشتری به داخل، هم از فضا حداکثر استفاده را بکنید و هم با تجمع مشتری در اطراف مغازه، نظر عابرین را بیش از پیش به سمت کسب و کارتان سوق دهید. همچنین در روزهای نخست و هفته افتتاحیه می توانید با عرضه نمونه یا پکهای رایگان و یا تخفیفهای چشم گیر هم محصول خود را معرفی کنید و هم از این رهگدر تبلیغ مناسبی برای کارتان داشته باشید.

در خصوص تاسیس بریانکده گفتنی و نکته برای تضمین موفقیت بسیار است که می توانید با تماس با مشاورین فود کلینیک رانمایی های عملی و حیاتی در این زمینه در یافت کنید

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *