معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از شالیکارانی که محصولشان را با برند مشخص به بازار عرضه کنند، حمایت میکند.
به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دولت، عباس کشاورز افزود: برندسازی یکی از گامهای اصلی برای صنعتی و تجاری شدن بازار برنج ایرانی است بنابراین هر یک از تولیدکنندگان باید در قبال تولید محصول خود احساس مسئولیت کرده و مشخص کنند محصول تولیدی شان دارای چه مشخصات و استانداردهای فنی است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: برنددار کردن برنج ایرانی برای تولیدکنندگان می تواند موجب افزایش رقابت در ارتقا کمی و کیفی تولید و برای مصرف کنندگان، ایجاد اطمینان کامل از سلامت و کیفیت برنج ایرانی شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر برخی محصولات برنج ارگانیک به صورت شناسنامه دار و با برند معتبر تولید و به بازار عرضه می شود اما شرایط بازار برنج برای ارتقا کمی و کیفی باید طوری باشد که همه تولید کنندگان محصولاتشان را در قالب برند و مشخصات تعریف شده به بازار عرضه کنند.
کشاورز تاکید کرد: وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی تولید و بازار محصولات کشاورزی از سال های آینده از کشاورزانی که محصولات خود به ویژه برنج را در قالب برندی مشخص و با استانداردهای فنی تعریف شده تولید و به بازار عرضه کنند، به صورت کامل حمایت می کند تا دیگر شالیکاران نیز انگیزه برای تولید برنج شناسنامه دار داشته باشند.