دوشنبه , ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
خانه / اخبار ویژه / فروش مواد غذایی ارگانیک در سال ۲۰۱۹ به ۵۰ میلیارد دلار رسید
شناسایی ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی از رنگ آنها!

فروش مواد غذایی ارگانیک در سال ۲۰۱۹ به ۵۰ میلیارد دلار رسید

براساس بررسی صنعت ارگانیک ۲۰۲۰ که توسط اتحادیه تجارت ارگانیک منتشر شدهاست ، فروش مواد غذایی ارگانیک ایالات متحده به۵۰٫۱ میلیارد دلار رسیده است کهنسبت به سال گذشته ۶٫۴ ٪افزایش داشته است .
بیماری همه گیر کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰ عواقب چشمگیری برای بخش ارگانیک بههمراه داشته است. پس از جهش بیش از ۵۰ درصدی این بیماری همه گیر در روزهایابتدایی، میزان فروش محصولات ارگانیک ایالات متحده در بهار سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ ٪افزایش یافت. دسته های دیگری که رشد آهسته تری را تجربه می کردند، شاهد افزایشچشمگیر در تقاضا بودند : به عنوان مثال، هجوم به بقالی ها به این معنا بود که تقاضا برایشیر ارگانیک زیاد بود و فروش تخم مرغ های ارگانیک به سرعت افزایش یافت.

غذاهایارگانیک بسته بندی شده و منجمد شاهد رشد دو رقمی بودند زیرا مصرف کنندگان آماده
سازی وعده های غذایی خود در خانه را افزایش دادند.
براساس بررسی صنعت ارگانیک ۲۰۲۰ که توسط اتحادیه تجارت ارگانیک منتشر شدهاست، فروش مواد غذایی ارگانیک ایالات متحده به۵۰٫۱ میلیارد دلار رسیده است کهنسبت به سال گذشته ۶٫۴ ٪افزایش داشته است. این میزان از حدود ۲ ٪نرخ رشد کلیبازار برای فروش کل مواد غذایی پیشی گرفت.

لورا بچا، مدیر عامل و مدیر اجرایی انجمن تجارت ارگانیک، در یک بیانیه مطبوعاتیگفت: ” بررسی ما در سال ۲۰۲۰ به فروش ارگانیک سال ۲۰۱۹ قبل از شیوعکروناویروس می پردازد و نشان می دهد که مصرف کنندگان به طور فزاینده به دنبالبرچسب ارگانیک برای تغذیه خانواده هایشان با سالمترین مواد غذایی ممکن بودند. اینبیماری همه گیر تنها تمایل ما به غذای سالم و بهداشتی را افزایش داده است.”
نتایج این بررسی نشان داد که محصولات ارگانیک جایگاه برتر را در بین غذاهای ارگانیک حفظ می کنند. فروش میوه و سبزیجات ارگانیک در سال ۲۰۱۹تقریبا ۵ ٪رشدداشته و به ۱۸ میلیارد دلار رسیده است. نسل های هزاره و جوان تر با محصولاتتقریبا ارگانیک رشد کرده اند و محرک های رشد این دسته می مانند. محصولات ارگانیکیک سوم کل فروش مواد غذایی ارگانیک را تشکیل می دهند و میوه و سبزیجات ارگانیک(تازه ، منجمد ، کنسرو شده و خشک شده) اکنون ۱۵ ٪بازار میوه و سبزیجات ایالاتمتحده را در بر می گیرند.
در سال ۲۰۱۹ ،رشد محصولات لبنی ارگانیک کم بود، اما اواخر سال، این دسته به تدریجاز دوره عرضه بیش از حد شیر بدون چربی و کره و سرشیر ناکافی که مانع از رشد درسال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ می شدند گذشت. به طور کلی، این دسته ۶٫۶ میلیارد دلاری، نرخرشد تقریبا ۲ ٪داشت. محصولات لبنی ارگانیک سریعتر از بازار معمولی در حال رشدهستند و کل دسته محصولات لبنی تنها دارای رشد ۲٫۰ ٪است. تخم مرغ ها و محصولاتلبنی ارگانیک فقط بیش از ۸ درصد کل بازار لبنیات و تخم مرغ را تشکیل می دهند.
طیور و ماهی و گوشت ارگانیک در سال ۲۰۱۹ با ۴٫۱ میلیارد دلار فروش، کوچکترینگروه مواد غذایی ارگانیک بودند. با این وجود، این بخش نیز تقریبا ۱۰ ٪رشد داشته استکه بیشترین رشد از هر دسته مواد غذایی ارگانیک است. طیور ارگانیک، پروتئین ارگانیک ارجح باقی ماند و بازار ۸۶۵ میلیون دلاری طیور بیش از نیمی از فروش دسته طیور وغذاهای دریایی ارگانیک را تشکیل می داد.
در حالی که قبل از ۲۰۲۰ مسیرهای رشد خاصی شکل گرفته بود، شروع کووید ۱۹ دراوایل سال بازار غذای ارگانیک را مغشوش و آشفته کرد. قبل از سال ۲۰۲۰ ، بازار ارگانیک سال به سال به طور یکنواخت در حال رشد بود . اقتصاد ایالات متحده با این بیماری همه گیر آسیب دیده است و کارشناسان می گویند که نتایج و پیامدهای چندانی وجود ندارد که بتواند برای محصولات ارگانیک موثر باشد. از آنجا که مردم نسبت به قیمت حساس هستند، می تواند کندی ای در رشد فروش ارگانیک وجود داشته باشد. بعبارت دیگر، از آنجا که مردم به طور فزاینده از سلامتی خود آگاه هستند و به دنبال محصولات تمیزتری هستند، ممکن است تمایل به سرمایه گذاری در محصولات مرغوب و باکیفیت داشته باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *