نگاهی کوتاه به بازار جهانی ماکارونی
انتظار می رود که ارزش جهانی بازار ماکارونی در سال 2015 از نظر حجم به 18 میلیون تن برسد . افزایش تعداد خانواده های کوچک و شاغل و نیاز آن ها به غذاهایی که سریع آماده می شوند نیز تقاضا برای این محصول را افزایش می دهد . همچنین مصرف ماکارونی به دلیل بالا بودن طول عمر قفسه , تنوع , ارزش تغذیه ای بالا و سهولت پخت در حال افزایش است .
در سال 2015 , حجم بازار جهانی ماکارونی به بیش از 139 میلیارد بسته خواهد رسید . از دلایل این رشد بازار می توان به هزینه ی پایین محصول , صرف زمان کم برای پخت و گوناگونی محصول که سلیقه ها و ذائقه های مختلف را ارضا می کند اشاره نمود . بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل تغیرات سبک زندگی که در آن زنان ساعات بیشتری را به کار در بیرون از خانه می پردازند به سمت مصرف ماکارونی و دیگر غذاهایی که سریع آماده می شوند روی آورده اند . غذاهایی که کمتر از چند دقیقه پخته می شوند نه تنها در خانه بلکه در محل کار و غذاخوری ها نیز محبوبیت بیشتری خواهند یافت .
رشد آینده ی بازار به احتمال زیاد در کشورهایی که اکنون جزء مصرف کنندگان بزرگ ماکارونی نیستند خواهد بود . تولیدکنندگان ماکارونی بر عواملی همچون کاهش زمان پخت و نیازهای مشتری مانند بهداشت , قیمت مناسب , سالم بودن و ارزش تغذیه ای تمرکز خواهند نمود . همچنین نوآوری در محصول از نظر عطر و طعم عامل حیاتی برای حرکت رو به جلوی صنعت ساخت ماکارونی می باشد .
چشم انداز بازار ماکارونی
آینده ی بازار ماکارونی به شدت تحت تاثیر نگرانی های عمومی از سلامت این ماده ی غذایی و توانایی صنعت برای مقابله با این نگرانی خواهد بود . همچنین افزایش آگاهی مصرف کنندگان نسبت به تاثیرات منفی عادات غذایی که منجر به افزایش وزن و چاقی می شوند , نیز صنعت ماکارونی را با زیان هایی مواجه خواهد نمود .