دیابتی ها هم می توانند میوه شیرین بخورند

میوه‌ها به لحاظ دارا بودن قند، دو دسته هستند:

دسته اول میوه‌هایی از قبیل هندوانه، خربزه، طالبی، خرمالو، آناناس، موز رسیده، انگور و خرماست که قند بالایی دارند. دسته دوم میوه‌هایی مانند خیار، سیب، گلابی، زردآلو، انار ترش یا ملس، شاتوت، زرشک، ذغال‌اخته و آلبالو قند پایینی دارند و برای بیماران دیابتی مناسب هستند.
ترش بودن میوه نشان‌ دهنده پایین بودن میزان قند آن نیست. برخی از میوه‌های ترش دارای ترکیباتی هستند که موجب پایین آمدن قند خون می‌شود.
تمام سبزی‌ها قند پایینی دارند، اسفناج، کلم بروکلی، کاهو، کدو، بامیه، پیاز، سیر، شنبلیله، کرفس و شاهی از جمله سبزی‌های مفید برای مبتلایان به بیماری دیابت است.
کندر، دارچین، میخک، زنجبیل، گزنه، کلپوره، قره‌قات و خاکشیر از جمله داروهای گیاهی مفید برای بیماران دیابتی است.
مصرف روزانه سیب به علت کند کردن روند جذب قند در بدن موجب کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت در طول روز می شود که این امر نقش مهمی در کاهش بروز عوارض این بیماری طی روز در مبتلایان می شود. سیب از جمله میوه ها و منابع غنی فیبر است که به علت داشتن پکتین و داشتن شاخص قندی کمتری نسبت به سایر میوه ها به عنوان یک میان وعده مناسب بویژه در مبتلایان به دیابت به شمار می رود.
قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند ضرر ندارد. به همین علت به آنها توصیه می‌شود به جای قند، چای را با توت خشک بخورند.این میوه خوشمزه دارای آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانید است.
گریپ فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می‌شود.
انواع آجیل یا مغزها حاوی چربیها ی خوبی هستند که به پایداری قند خون و کاهش مقاومت به انسولین کمک می کنند وموارد بسیار مناسبی برای اضافه شدن به رژیم دیابتی می باشند. از آنجائیکه مغزها دارای کالری زیادی هستند مقادیر متوسطی از آنرا تنها به اندازه ی یک مشت (حدود ۱۲ عدد) به عنوان یک میان وعده ی سالم استفاده کنید .

میوه‌ها به لحاظ دارا بودن قند، دو دسته هستند:

دسته اول میوه‌هایی از قبیل هندوانه، خربزه، طالبی، خرمالو، آناناس، موز رسیده، انگور و خرماست که قند بالایی دارند. دسته دوم میوه‌هایی مانند خیار، سیب، گلابی، زردآلو، انار ترش یا ملس، شاتوت، زرشک، ذغال‌اخته و آلبالو قند پایینی دارند و برای بیماران دیابتی مناسب هستند.
ترش بودن میوه نشان‌ دهنده پایین بودن میزان قند آن نیست. برخی از میوه‌های ترش دارای ترکیباتی هستند که موجب پایین آمدن قند خون می‌شود.
تمام سبزی‌ها قند پایینی دارند، اسفناج، کلم بروکلی، کاهو، کدو، بامیه، پیاز، سیر، شنبلیله، کرفس و شاهی از جمله سبزی‌های مفید برای مبتلایان به بیماری دیابت است.
کندر، دارچین، میخک، زنجبیل، گزنه، کلپوره، قره‌قات و خاکشیر از جمله داروهای گیاهی مفید برای بیماران دیابتی است.
مصرف روزانه سیب به علت کند کردن روند جذب قند در بدن موجب کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت در طول روز می شود که این امر نقش مهمی در کاهش بروز عوارض این بیماری طی روز در مبتلایان می شود. سیب از جمله میوه ها و منابع غنی فیبر است که به علت داشتن پکتین و داشتن شاخص قندی کمتری نسبت به سایر میوه ها به عنوان یک میان وعده مناسب بویژه در مبتلایان به دیابت به شمار می رود.
قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند ضرر ندارد. به همین علت به آنها توصیه می‌شود به جای قند، چای را با توت خشک بخورند.این میوه خوشمزه دارای آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانید است.
گریپ فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می‌شود.
انواع آجیل یا مغزها حاوی چربیها ی خوبی هستند که به پایداری قند خون و کاهش مقاومت به انسولین کمک می کنند وموارد بسیار مناسبی برای اضافه شدن به رژیم دیابتی می باشند. از آنجائیکه مغزها دارای کالری زیادی هستند مقادیر متوسطی از آنرا تنها به اندازه ی یک مشت (حدود ۱۲ عدد) به عنوان یک میان وعده ی سالم استفاده کنید .