یکشنبه , ۲۸ آبان ۱۳۹۶
خانه / اخبار ویژه / آینده ای بدون شکر، در انتظار محصولات غذایی

آینده ای بدون شکر، در انتظار محصولات غذایی

از ارتباط میان چاقی با دیابت نوع دوم گرقته تا مالیات های دولتی ، مصرف شکر را با نوعی بی تمایلی مصرف کنندگان مواجه کرده است.فعالان صنعت غذا با متخصصان این حوزه برای پاسخ به این پرسش که این بی اقبالی نسبت به مصرف شکر برای تولیدکنندگان این محصول به چه معناست گردهم آمدند. آیا باید در انتظار آینده ای بدون شکر باشیم؟
بر مبنای اظهارات کریس بروک من، مصرف کنندگان به شکلی گسترده در معرض پیام های منفی در ارتباط با مصرف شکر قرار می گیرند و این موضوع بر نحوه خرید کردن آن ها بی تاثیر نبوده است.همان گونه که آن ها از مصرف برخی گروه های غذایی مانند نوشیدنی های بدون الکل کربناته ، کرن فلکس و آب میوه ها اجتناب می کنند.
برک من اظهار می دارد ” زمانی که از مصرف کنندگان درباره میزان آگاهی و علاقه شان نسبت به کاهش میزان شکر دریافتی می پرسیم اغلب آن ها با نگرشی مثبت به این موضوع واکنش نشان می دهند.” ” اما حتی اگر آن ها کاملا مصرف شکر را کنار بگذارند،شیرین کننده های مصنوعی واقعا جایگزین مناسبی برای شکر نیستند.همان طور که ترکیباتی مانند آسپارتام با نگرشی منفی توسط بسیاری از مصرف کنندگان مواجه است.”شیرین کننده های طبیعی مانند شربت افرا،عسل و…که در دسترس تر هستند با اقبال بیشتری مواجه اند.
تغییر:
بنابراین تولیدکنندگان شکر به این موضوع چگونه واکنش نشان می دهند؟
الکساندر لونوا ،مدیر بازاریابی شرکت tereosمعتقد است این عدم تمایل به این معناست که اکنون کارخانجات صنایع غذایی زیادی در محصولات خود با هدف کاهش میزان شکر تغییرفرمول داده اند.این همچنین می توتند به این معنا باشد که کارخانجات شکر مانند tereosبه سایر افزودنی ها تغییر گرایش داده اند.
روشی که ما اتخاذ کرده ایم تولید انواع مختلف شیرین کننده هاست.ماعلاوه بر شکر سنتی بدست آمده از نیشکر یا چغندر قند ، شکر را از گندم و ذرت نیز استخراج کرده ایم.همچنین شکرهایی با کالری پایین و شکرهایی بدون کالری مانند steviaنیز داریم.
این یک فرصت استثنایی است.
برای شاشا یو،مدیر فروش steviaتحریم شکر فرصتی استثنایی برای  steviaاست.او گفت زمانی که مصرف کنندگان نسبت به سلامت خود به اندازه کافی آگاه شوند شانس بزرگی در انتظار stevia و سایر شیرین کننده های استخراجی طبیعی خواهد بود.اگر آن ها از مصرف شکر و سایر شیرین کننده های مصنوعی امتناع کنند ما بازار را در دست خواهیم گرفت.

منبع: www.ift.org

بخش بین الملل: محجوبه زارعی

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =