جمعه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
خانه / اخبار ویژه / بهترین مواد غذایی برای پیشگیری از حملات قلبی
بهترین مواد غذایی برای پیشگیری از حملات قلبی

بهترین مواد غذایی برای پیشگیری از حملات قلبی

به گزارش واحد بین‌الملل فودکلینیک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی weeklyhealthylife ؛ با این که داروهای بسیاری برای سم زدایی بدن وجود دارد اما غذاها و نوشیدنی های نیز وجود دارند که می توانند به عملکرد بهینه بدن کمک نمایند. در ادامه به مواد غذایی اشاره خواهد شد که توانایی باز کردن شریان ها و کاهش بیماری های قلبی عروقی را دارا می باشند:

1-آووکادو

تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه آووکادو باعث کاهش سطح کلسترول خون می شود که می تواند شریان ها را تمیز نگه دارد.

2-مارچوبه

مارچوبه باعث کاهش فشار خون شده و از مسدود شدن شریان ها جلوگیری می نماید. این گیاه خارق العاده غنی از مواد مغذی مانند ویتامین های ب1، ب2، ث، E و K علاوه بر مواد معدنی بیشمار می باشد.

3-انار

انار حاوی فیتوکمیکال ها و آنتی اکسیدان هایی می باشد که از آسیب رگ ها جلوگیری می نماید. مصرف روزانه آب انار باعث ایجاد جریان خون مناسب شده و رگ ها را تمیز می کند.

4-کلم بروکلی

این سبزی حاوی فیبر می باشد که باعث کاهش فشار خون و سطح کلسترول آن می شوند.

5-زردچوبه

این ادویه باورنکردنی دارای خاصیت ضد التهابی بوده که می تواند از تصلب شرایین جلوگیری نماید.

6-خرمالو

خرمالو سرشار از آنتی اکسیدان ها و پلی فنل ها بوده که می توانند کلسترول بد (LDL) و مقدار تری گلیسریدهای خون را کاهش دهند. این میوه حاوی فیبر نیز می باشد که از بسته شدن رگ ها پیشگیری می نماید.

7-جلبک اسپیرولینا

این جلبک آبی-سبز می تواند سطح لیپید خون را تنظیم نموده و داری آمینواسیدهای ضروری برای بدن نیز می باشد. این جلبک توانایی پایدار کردن فشار خون را نیز دارا می باشد.

8-دارچین

دارچین حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشد که از اکسیداسیون جلوگیری نموده و باعث بهبود سلامت قلبی-عروقی می گردد. با افزودن دارچین به قهوه یا غذاها، می توان از فواید بی شمار آن بهره برد.

9-قره قاط

قره قاط حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی می باشد که از آسیب رگ ها جلوگیری می نماید. قره قاط در عین حال که کلسترول بد خون را کاهش می دهد باعث افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) خون نیز می گردد. تحقیقات نشان داده اند که مصرف روزانه آب میوه قره قاط باعث کاهش 40 درصدی احتمال بروز بیماری های قلبی عروقی می شود.

10-چای سبز

چای سبز سرشار از کاتچین می باشد که جذب کلسترول در بدن را کاهش می دهد. نوشیدن یک یا دو فنجان چای سبز در هر روز باعث می شود تا سطح لیپید خون کاهش یافته و از تصلب شرایین جلوگیری می گردد. همچنین نوشیدن چای سبز با بهبود متابولیسم بدن، به کاهش وزن و بهبود سلامت بخش قلبی-عروقی نیز کمک می کند.

واحد بین الملل: مهدی محمدیان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهار =