دوشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۶
خانه / اخبار ویژه / رشد دو رقمی سرویس های تحویل (دلیوری) غذا
سرویس تحویل غذا

رشد دو رقمی سرویس های تحویل (دلیوری) غذا

تحویل (دلیوری) غذا یک پدیده جدید نیست اما دسترسی و فراهم بودن این سرویس های تحویل وعده های غذایی به درب منازل چه در حالت جعبه های غذایی (در واقع به یک مرحله آماده سازی در منزل نیاز دارد) مانند Blue Apron یا سرویس های تحویل غذا مانند DoorDash توسط گروه NDP که یک کمپانی اطلاعات جهانی می باشد، بی نظیر اعلام شده است. به طور تاریخی، مصرف کننده ها در سرویس های تحویل فقط محدود به پیتزا و غذاهای آسیایی بوده اند اما امروزه، انتخاب های بیشماری پیش روی مصرف کنندگان می باشد. در مورد سیستم های تحویل غذای رستورانی، غذاهای خارج از پیتزا دارای رشد 33 درصدی از سال 2012 بوده اند درحالی که سیستم های مرسوم تحویل سریع پیتزا (QSR) بر اساس تحقیقات بازاریابی کمپانی NDP با کاهش رشد روبه رو بوده اند. گزینه های سیستم های تحویل سرویس های غذایی به غیر از پیتزا هنوز نسبتا کوچک هستند و حدودا شش میلیون ویزیت در سال گذشته داشته اند. با این حال هنوز تردیدهای کمی در مورد رشد این دسته از سرویس های تحویل وجود دارد.

به گزارش واحد بین‌الملل فود کلینیک؛ همه انواع رستوران ها مانند Eat24، Grub Hub و Seamless به طور فزاینده ای در حال مشارکت با سرویس های دلیوری هستند. با توجه به این که رستوران هایی مانند UberEATS و Amazon Prime Now در حال پیاده سازی سیستم های تحویل ملی در سرتاسر کشور هستند، به نظر می رسد که این سیستم ها رشد قابل ملاحظه ای خواهند داشت. NPD نیز پیش بینی می کند که این سیستم ها در دهه بعدی در مقایسه با صنعت متداول رستوران داری، پیشرفت چشم گیری خواهد نمود. جعبه های غذایی خانگی که در واقع وعده های غذایی می باشند که فقط به پختن و یا سرهم کردن نیاز دارند نیز سیستم های جدیدتری در مقایسه با سیستم های تحویل غذا می باشند. در واقع این نوع از غذاها، برای مصرف کنندگانی که به دنبال غذاهای تازه، معتبر بوده و یا افرادی که می خواهند بدانند چه چیزی را می خورند، جذاب می باشند. سرویس های تحویل این بسته های غذایی علی الخصوص در بخش­های شهری در حل رشد هستند اما مانند سیستم های تحویل غذاهای رستوران ها، در جامعه عمومیت پیدا نکرده اند. آقای Darren Seifer تحلیل گر بخش صنایع غذایی و نوشیدنی NDP معتقد است که بسته های غذایی که نیاز به آماده سازی در منزل دارند، مقبولیت عمومی مانند سرویس های تحویل غذا را در جامعه نخواهند یافت و فقط مختص یک قشر پر درآمد و افرادی که نزدیک متروها زندگی می کنند، خواهد بود با این حال بازار خوبی برای این سرویس­ها موجود می باشد اما به بزرگی سرویس های تحویل غذای آماده رستوران ها نخواهد بود.

منبع: www.ift.org

واحد بین الملل: مهدی محمدیان