یکشنبه , ۲۸ آبان ۱۳۹۶
خانه / اخبار ویژه / مقادیر کم روغن ماهی هم برای کاهش فشارخون کافی است
خواص روغن ماهی

مقادیر کم روغن ماهی هم برای کاهش فشارخون کافی است

به گزارش فودکلینیک و به نقل از واحد فنی و تحقیقات انجمن صنفی صنایع روغن نباتی؛ حتی مقادیر بسیار کم روغن ماهی فشارخون رادر افرادی که سابقه فشار خون دارند کاهش می دهد. نتایج تحقیق صورت گرفته بیانگر این است که مصرف روزانه 7/0 گرم روغن ماهی فشار خون و حتی ریسک بیماری های قلبی راکاهش می دهد.

 

بنا بر دستورالعمل های تغذیه اروپا مصرف روزانه 5/0 گرم اسیدهای چرب ایکوزاپنتاانوئیکاسید (EPA) و دکوزاهگزا انوئیک اسید (DHA) برای سلامتی لازم است و مصرف روزانه 1 گرم از این اسیدهای چرب ریسک بیماری های قلبی را کاهش می دهد. در انگلستان 30 درصد افراد بالغ فشارخون بالا دارند حدوداً 50درصدازمردان و30 درصد از زنان مبتلا به فشار خون بالا تحت درمان قرار نمی گیرند میزان شیوع فشار خون بالا در کشورهای اروپایی بین 28 -44 درصد است.

 

در این تحقیق تیم تحقیقاتی به سرپرستی دکتر Anne Marie Minihane از دانشگاه East Anglia ،312 زن و مرد سالم در سنین 20 تا 70 سال را مورد بررسی قرار دادند این افراد به انتخاب خود مکمل های حاوی روغن پالم و سویا و یا مکمل حاوی 7/0 تا 8/1 گرم امگا 3 را برای مدت 8 هفته مصرف نمودند در ابتدای تحقیق فشار خون و دیگر نشانگرهای مربوط به سلامت قلب اندازه گیری شد.

 

نتایج نشان داد مصرف مکمل های روغن ماهی فشارخون سیستولی (SBP) را در افرادی که فشار سیستولی بالا داشتند کاهش داده، هردو دوز روغن ماهی موثر بود.

 

یافته هانشان می دهد مصرف ماهی های روغنی 3 بار در هفته یا 2کپسول روغن ماهی در هفته فشارخون سیستولی را در افراد مبتلا به فشارسیستولی بالا 5 میلی متر جیوه کاهش داده و ریسک بیماری قلبی را در میان سالی به میزان 20 درصد کاهش می دهد نتایج این تحقیق در نشریه Nutrition در سال 2016 منتشر شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =