فود کلینیک/ سرویس بین الملل:
پلتفورم DoorDash که مدل امریکایی اپلیکیشن اسنپ فود است رسما اعلام کرده که ممکن است سفارش مشتریانی که به پیک انعام ندهند به تعویق بیافتد.
به گزارش فود کلینیک به نقل از وبسایت good morning america، این پلتفورم در حال آزمایش یک اعلان جدید است که به مشتریان هشدار می دهد سفارشات بدون انعام ممکن است بیشتر طول بکشد تا تحویل شوند. این شرکت امیدوار است این امر باعث تشویق بیشتر مشتریان به انعام دادن به رانندگان تحویل شود.
بنا بر این گزارش شرکت DoorDash در بیانیه خود با اعلام اینکه اکثریت قریب به اتفاق مشتریان انعام می دهند می افزاید: سفارشاتی که شامل انعام نمی شوند، کمتر مطلوب تلقی می شوند و می توانند منجر به طولانی شدن زمان انتظار برای مشتریان، ماندن طولانی تر سفارشات در رستوران ها و در نتیجه اهمیت کمتر برای رانندگان شوند.
دیوید اسلایدر، راننده DoorDash که نزدیک به سه سال است این کار را انجام می دهد، گفت که فکر می کند DoorDash باید به رانندگان خود پول بیشتری بپردازد تا رابطه مشتریان و پیکها تیره نشود. او گفت: «ما از وسایل نقلیه خود استفاده می کنیم. خودمان بنزین می زنیم.»
این اقدام چهار ماه پس از آن صورت می گیرد که یک ویدیو نشان می داد یک تحویل دهنده سابق DoorDash از مقدار انعام خود آزرده شده و در خانه مشتری سر او فریاد می زند.
البته طبق این گزارش میزان انعام در سال های اخیر در امریکا افزایش یافته است، به ویژه در پی همه گیری COVID-19.
این گزارش همچنین از آزردگی برخی از مصرف کنندگان از افزایش درخواست های انعام خبر می دهد و می افزاید: اعلان های انعام در مکان های بیشتری ظاهر می شود. مایک لین، پروفسور رفتار مصرف کننده در دانشگاه کرنل، می گوید: «کووید باعث شد مردم مایل به انعام دادن بیشتر باشند، اما این افزایش انعام به نوعی به کسب و کارها اطلاع داده شد.